Kwalitatieve lesmethodes waarmee je leerlingen enthousiasmeert voor jouw vak

Met de interactieve lesmethodes van Lernova geef je lessen die blijven plakken. De lesmethodes zijn conform alle onderwijsdoelen en zorgen voor een doordacht evenwicht van papier en digitaal.

Kwalitatieve leerinhoud

Met de complete lesmethodes van Lernova behalen leerlingen niet alleen alle eindtermen, maar worden ze ook gestimuleerd om hun volledige potentieel te benutten. Lernova biedt een gestructureerde aanpak (opbouw, theorie, oefenen en studeren) waarmee leerlingen stap voor stap de leerstof kunnen begrijpen en toepassen.

Gerard Walschap leerkracht wetenschappen Stedelijk Lyceum Antwerpen

Sterke multimedia

De lesmethodes van Lernova bieden een breed scala aan in-house ontwikkelde multimediale middelen om je lessen te verrijken en deze op een toegankelijke en begrijpelijke manier te presenteren:

  • boeiende animaties betrekken leerlingen bij de leerstof;
  • informatieve kennisclips verduidelijken complexe onderwerpen;
  • interactieve oefeningen maken het leren leuk en uitdagend.

 

Thomas Vergouwe Anuntiata Veurne

"Voor mijn leerlingen is er een enorm groot voordeel: tijdens de lessen aardrijkskunde kunnen ze virtueel op ontdekking gaan aan de hand van interactieve oefeningen zoals een kompas leren gebruiken en de oceanen aanduiden."

Thomas Vergouwe

leerkracht aardrijkskunde, Annuntiata Instituut Veurne

Gebruiksvriendelijk platform

Met ons gebruiksvriendelijke platform verhoog je niet alleen de controle in je klas, maar zorg je er ook voor dat je leerlingen geen focus verliezen. Alles wat je nodig hebt staat samen in jouw lesmethode, alle tools en materialen binnen handbereik. Of je nu lesgeeft in de klas of op afstand, ons platform biedt de perfecte oplossing om je lessen soepel te laten verlopen.

gebruiksvriendelijk platform

Balans tussen papier en digitaal

Lesgeven met de Lernova lesmethodes betekent niet dat we een volledig papierloze benadering omarmen. We geloven juist in het combineren van digitale leermiddelen met een schrift of map. Op deze manier stimuleren we leerlingen om weer echt te leren noteren waar het een meerwaarde biedt. 

Afbeelding14
Tilly Gillis Sint-Paulusinstituut Gent

"We vinden het belangrijk dat de leerlingen veel schrijven. In kolommen kopiëren ze meermaals de woordenschat. En ze noteren een eigen schema van de theorie."

Tilly Gillis

leerkracht Frans, Sint-Paulusinstituut Gent

Inzicht in het leerproces van je leerlingen

Je kunt gemakkelijk de vooruitgang van je leerlingen volgen met behulp van de knop 'Opvolging'. Op die manier kun je direct zien welke leerstof ze beheersen en waar ze extra ondersteuning nodig hebben. Je leerlingen gaan zelfstandig aan de slag terwijl jij snelle, contextuele begeleiding geeft.

Afbeelding12
Christel-blog-2

"Ik heb het gevoel dat ik enorme leerwinst boek. Want mijn leerlingen zijn actief bezig en na 3 minuten oefeningen maken, weten ze dat ik op mijn scherm al even meekijk."

Christel Savat

leerkracht Frans, Emmaüs Aalter

Volledig aanpasbaar

Onze lesmethodes geven je vrijheid om leerinhouden aan te passen en toe te voegen. De lestrajecten zijn 100% klaar voor gebruik, maar met slechts enkele klikken kan jij ze volledig naar je hand zetten.

  • Inhoudelijke aanpassingen;
  • eigen inhoud toevoegen (bv. BookWidgets);
  • inhoud verwijderen;
  • volgorde van de inhoud aanpassen.
Afbeelding10