Digitale Methode Biologie

Laat biologie tot leven komen in deze activerende, multimediale en interactieve leermethode!  Met Digitale Methode Biologie heb je alle troeven in handen om je leerlingen op een motiverende en boeiende manier kennis én vaardigheden bij te brengen.

Wij bieden biologie aan voor

1A
2A
3DA
3D
4DA
4D
5/6D
5/6DA
5/6 DO
5/6 DG+D/A
RondeCover_Biologie-3-D(1u)-1
RondeCover_Biologie-3 (2u)
2022-11-02_DM_RondeCover_Biologie-4-D (1u)
2022-11-02_DM_RondeCover_Biologie-4-D (2u)
2022-11-02_DM_RondeCover_Biologie-5-6
 

Waarom kiezen voor Digitale Methode biologie?

historisch-denken

Heldere structuur

Alle leerinhouden komen op een geïntegreerde en evenwichtige manier aan bod in afgebakende leertrajecten met een vaste structuur: omkadering (stapsgewijze opbouw), theorie, oefeningen en studeergids.

interactiviteit

Doelgericht

De leerling werkt actief aan het realiseren van de leerdoelen (kennis en vaardigheden) binnen een leertraject/hoofdstuk.

flexibel

Dynamisch + eigentijds

Integratie van multimediale en interactieve elementen zorgt voor een complete en motiverende leerervaring.

differentiatie-kleiner

Differentiatie + remediëring

Haalbare differentiatie met oefeningen op verschillende niveaus en een ruim aanbod aan uitbreiding/verdieping.

 

Leerkracht getuigt over
Digitale Methode biologie

"Leerlingen zijn met Digitale Methode makkelijker te motiveren om de oefeningen te maken. Zeker omdat ze zelf kunnen controleren of ze juist zijn. Vooral minder sterke leerlingen maken oefeningen liever op hun eigen tempo en met Digitale Methode kan dat perfect!"

 

Ilse Hollanders

Leerkracht biologie, GO! atheneum Willebroek

Aanpak van Digitale Methode Biologie

We brengen de theorie die leerlingen moeten kennen en kunnen samen in één offline en printklare theoriebundel. Je kan het zien als een leerboek of vademecum bij elke Digitale Methode. Indien gewenst kunnen leerkrachten dit eenvoudig bijbestellen. We leveren dan voor elke leerling een losbladig geprinte theoriebundel op school. We raden aan om zonder meerkost met de offline beschikbare PDF aan de slag te gaan en doordacht om te gaan met het printen.

 

Voorbeeld theoriebundel

 

 

 

theoriebundel biologie cover
heldere structuur

Heldere structuur

In Digitale Methode Biologie komen alle leerinhouden op een geïntegreerde en evenwichtige manier aan bod in afgebakende leertrajecten met een vaste structuur: omkadering (stapsgewijze opbouw), theorie, oefeningen en studeergids. De leerlingen worden geactiveerd om zelf aan de slag te gaan.

Doelgericht

Doelgericht

In Digitale Methode Biologie bevat elk hoofdstuk een gevarieerde reeks op zich staande leertrajecten, waarbij elk leertraject focust op het realiseren van één of meerdere leerdoelen. Dit met een mooie afwisseling tussen kenniselementen en onderzoeksvaardigheden. Binnen een leertraject/hoofdstuk zorgen de uitdagende en doelgerichte opdrachten voor een actieve realisatie van eindtermen en leerplandoelen.

Voorkennis activeren en zelfevaluatie

Bij het begin van een nieuw hoofdstuk activeert Digitale Methode Biologie de aanwezige voorkennis bij de leerlingen. Elk hoofdstuk sluit af met een ‘Test jezelf’ waarbij leerlingen zelf kunnen evalueren of ze de leerinhouden voldoende beheersen.

Dynamisch en eigentijds

De leerlingen ontdekken en ervaren de nieuwe leerinhoud via een mix van teksten, afbeeldingen, interactieve oefeningen, presentaties, luister- en kijkfragmenten en beknopte lesvideo’s. De leefwereld van de leerlingen staat daarbij centraal met ruimte voor nieuwe ontdekkingen. Met Digitale Methode breng je de leerinhouden tot leven voor de leerlingen.

Uitbreiding

Differentiatie en remediëring

Digitale Methode stelt de ontwikkeling van elke leerling centraal. Met de uitbreidingsleertrajecten en het ruime aanbod aan onderzoeken en oefeningen kunnen sterke leerlingen zelfstandig aan de slag. 
Minder sterke leerlingen kunnen op hun eigen tempo werken, oefeningen steeds opnieuw maken en oplossingen telkens raadplegen.
Met de oefeningen op drie niveaus kunnen leerlingen elk op hun niveau uitgedaagd worden.

Flexibel

Als leerkracht heb je alle vrijheid om te variëren tussen werkvormen. Een onderwijsleergesprek of liever de leerlingen zelfstandig aan de slag met jou als coach? Of een combinatie van beiden? Jij bepaalt wat nodig is voor je leerlingen.

Aanpasbaar

Digitale Methode kan je volledig aanpassen en naar de hand zetten, helemaal op maat van jouw leerlingen en de manier waarop je lesgeeft. 
Je bepaalt als leerkracht zelf de volgorde waarin je de hoofdstukken behandelt. 
De uitbreiding- en verdiepingsleerstof wordt duidelijk aangeduid in de leertrajecten.

Waarom Digitale Methode?

vervangt je leerwerkboek

Vervangt je leerwerkboek

De digitale mogelijkheden optimaal benut.

Verrijkt je lessenpngklein

Verrijkt je lessen

Geen lange avondlijke zoektochten meer naar extra bronnen.

Verrijkt je lessen

Geeft je vrijheid

Maak zelf inhoudelijke en didactische keuzes.

Zorgt voor helder inzicht

Zorgt voor helder inzicht

Behoud de controle en volg je leerlingen op, met heldere statistieken.

Verruimt je mogelijkheden 1

Verruimt je mogelijkheden

Vraagt je lesdoel een klassikale aanpak of zet je leerlingen begeleid in groep aan het werk?

Motiveert de leerling 1

Motiveert de leerling

Elke leerling actief aan de slag met multimediaal en multimodaal aanbod.

Wisselt papier en digitaal af 1

Wisselt papier en digitaal af

Studeren op papier? Dat kan!

Verlaagt-boekenfactuur-klein

Verlaagt boekenfactuur

Bespaar tot de helft t.o.v. klassieke schoolboeken, geen kost voor de leerkracht.